Trav

Kommentera
 
Hej bloggen! Sitter i skolan, första och sista lektionen denna fredag, YEEES. Kom faktiskt inte i pyjamas denna dag med hade mina prioriteringar, larmet gick kvart över åtta, (börjar halv niok)kom till skolan rätt fint klädd, fabulösa ögonbryn, fräsch i munnen men oborstat hår. Haha får sätta upp det i en knut eller något 😅

Igår följde jag med min travlärare Katarina och filmade medans hon hade en kurs och de tränade voltstarter på Bollnästravet. Superkul att titta! Fick dock klättra upp i ett stört läskigt litet torn, då jag hade i uppdrag att filma. Däruppe var det trångt men såklart skulle en till kille som även han håller i kursen upp med för däruppe fanns ett kontrollbord där en klickar på omina knappar ex "Klart för star eller ett ljud som singalerar omstart. Han försökte lära mig att sköta det så kunde jag sköra det framöver medans han var nere vid hästarna och hjälpte till lite mer.  Vet inte om jag kände för att ha det ansvaret dock ..  Haha

 
 
 
 Här uppe satt jag, NOTERA GOLVET


Efter kursen åkte jag och Katarina och handlade, vi pratade om att träna, sedan gick vi förbi en hylla med choklad, frågade om hon tyckte om en speciell mörk choklad med citron och ingefära i då det är min favvo, och såklart älskade hon och kommentaren blev "vi äter den i bilen där ingen ser". 
Sedan blev jag avsläppt i huset jag hyr vid skolan, packade upp min matkasse, gjorde mat sedan kom en tjej som heter Amanda och hämtade upp mig så åkte vi till Simeå och hälsade på Ida, som gått i vår klass som jag börjat umgåtts mer med igen  Klockan var väl runt nio när vi åkte dit och efter 12 när vi åkte hem igen