I jakt på skor och hjälm

Kommentera
Idag har jag och Caroline varit runt lite i Gävle/Valbo för dels behövde jag nya ridskor (klacken på mina har rammlat av efter sex trogna år... ) och Carro (notera fantasifullt smecknamn) behövde en hjälm. 
 
Vi träffades vrunt10 på stationen i Gävle, och smarta som vi är så var ju i princip ingenting öppet, inkluderat hästsportsbutiker, så det blev en frukost på Java, som tur nog var öppet.
 
 
Det var supergott, och det är relativt mörk därinne så det var en väldigt mysig stämning.
 
 
Sedan bar det av emot Ryttarstugan, och höjdpunkten där var ju ändå dessa två!

 
Kan det ens vara lagligt att vara såhär söt? 
 
 
 
Hittade tyvärr inga ridskor där, och inte Carro någon hjälm i rätt storlek heller. 
Hon provade b.la denna : Charles Owen YR8 Sparkly 
 
 
 
Tyckte den var riktigt fin, har riktigt svårt för glitter/diamanter etc i regel men denna kändes ej "2 much" för min smak. Kanske blir en sådan framöver vem vet? Har för övrigt en svart ifrån Lamicell (basic bitch här).
 
Vi åkte vidare till Hööks och jag köpte dessa: 
 
(Lånar bilderna från sidan då jag inte hunnit tagit några bra egna)
 
399, så det var relativt billigt, ska bara ha något att rida lektioner i.