Alva

Kommentera
Hej! Vaknade upp alldeles för tidigt, riktigt stark ångest och kände bara att jag inte pallar åka iväg och rida islandshästar som klassen skulle göra idag. Har inget specifikt emot min klass, det är bara för många mäniskor som jag inte känner och det blir för mycket i mitt huvud bara. Det går upp och ned, ibland klarar jag situationer där jag måste bemöta nya samt många människor ganska bra, ibland vill jag .. ja .. skjuta skallen av mig själv bara för att få slippa. Jag är medveten att det är rätt så stört att känna så, men jag har sökt hjälp, dock tar sådant tid men jag försöker hålla ut. Senare på dagen fick jag iallafall följa med upp till Bollnäs och hälsa på Alva hos sin tränare. Hon verkar ha det superbra, samt att hon får gå med 4 andra unghästar i en gigantisk hage samt har fri tillgång på grovfoder ute, som hon är van vid. Fick även följa med en skötare ut och köra en 5-åring. En vallack, liten men blixtsnabb, hade vunnit två eller tre raka och skulle tävla på...tror lördag så han fick ta det lugnt, samt att vi körde en rockard (då sitter två personer i samma vagn = mer tyngd) så han fick dra men lunka på sakta. Det gick super, dock ryggade han för en snöhög samt jollade på vissa ställen (unghästar... ), liten fjolla men snäll iallafall. Är hemma igen nu iallafall, ätit svampfyllt tortillini i pesto, SUPERGOTT! Ska snart ta en dush och ev. plugga lite. Hörs,hej!