Grekland

Kommentera
Hej! Kom på att jag hade en blogg så nu har jag bestämt mig för att vara social igen. Kom hem runt tre i morse från Arlanda då jag vart i Grekland på ön Zakynthos. Jag åkte med mamma, hennes sambo Tony och hans son ( min "bror") Alexander och hans flickvän Maria. Jag bjöd även med mig min kompis Nicole, och hela resan har varit fantastisk! Själva naturen är jättefin, älskar alla blommor och hästar/getter ect som går runt och betar. 
 
Vi hyrde båt några gånger och var ute och kollade på sköldpaddor samt stannade på baksidan av "Turlte Isand"  och badade i grottor, superhärligt!
 
 
 Det var jättefint där, speciellt häftigt var det där vi simmade i grottor. 
 
 
 Vi var även på "framsidan" av ön, där det fanns som en försäljningsbåt där en kunde handla tex glass, chips, läsk ect.  Själv gick jag och Nicole lös på cider. 
 
 
På tal om alkohol, vi bodde på ett "All inclusive" hotell, vilket menas med att det ingår mat och hur mycket dricka som helst, men drinkarna var verklingen inte starka där, smakade ungefär som sur saft?
 
 
 
 
 Krogarna däremot var nice, men dock var det inte så mycket folk.
 
 
Efter några sådanna här lyckades Nicole smått ragga upp en polis (i tjänst)  som även visade sig jobbade på flygplatsen i tullen när vi skulle hem(!?) och kände igen oss? FAN ÄR ODDSEN? Han kom till och med fram och pratade med oss, kom ihåg våra namn till och med. Det var pinsamt.
 
Hotellet heter för övrigt Karras, och där hade jag bott en gång tidigare när jag var typ 8 år. Kände skumt nog igen det, även om det var renoverat. 
Jag tyckte inte om maten alls på hotellet, tur att vi även åt ute på resturanger och att det fanns "supermarkets" lite varstans. 
 
Poolen på hotellet var okej, badade inte så mycket där men havet var crazy beautiful. 
 
 
Vi solade ganska mycket men ser superblek ut jämnfört med Nicole, dumma gener.
 
I övrigt så fanns det Taxfree på både Arlanda (duh) och på den grekiska flygplatsen, och jag har nämligen fått upp ögonen för Victorias Secret, men mer om det senare.