Kryddor och badsand

Kommentera
Så var det måndag igen. ( yay..). Mår förvånansvärt bra ändå. Är pigg och gjorde klart en restuppgift i skolan och lämnade in den. Det är inte så mycket mer jag har i rester så att säga. Amanda ( min roomie) drog in till Bollnäs (närmaste "storstaden") där jag går i skola. Hon handlade massvis som hon visade mig, men även "bad" sand till mina hamstrar ( !! <3). Skulle ha köpt i söndags då vi var inne i Gävle men djurbutiken var inte öppen. Den här sanden är för övrig mycket ljusare (därmed får den en känsla av "fräshighet") och tunnare. Alltså själva kornen är mycket mer "malda"/ mindre än den vanliga sanden jag har till dem. Den här sanden är tydligen till chinchillor, men den är amazing och hamstrarna älskar den. De har badat ungefär 4 gånger haha..
 
 
 
 
Jag, Maria och Nea var även lite hurtiga idag och gick ner till Ica butiken ( vi får annars skjuts måndagar och onsdagar). På vägen dit gick vi in på en choklad och te affär som även hade massa annat skoj! Bland annat MASSVIS med kryddor. Köpte en påse som hette " Kina Wook" som innehöll bl.a. chili och vitlök . Gjorde en veg gryta med wok grönsaker, veg "kött" och kokosmjölk samt extra stark curry och denna krydda. Blev riktigt gott! Det tar ca 30 minuter att gå till Ica från elevhemmet. ( Minus några minuter då det är så satans halt ute) Så vi gick i ungefär en timme. På Ica köpte jag enbart massa (goda) nyttigheter. Var jättenoga med att få i mig massvis med frukt,nötter och annat förut, dock har jag levt mest på nudlar vilket har resulterat i konstant huvudvärk. Nej usch ska skärpa mig.
 
 
 
 
 
Nu ska jag kolla på nya (andra) säsongen av " Faking It". Är inne på avsnitt 9 nu. Kan knappt vänta med att titta så nu avslutar jag detta inlägg. Ha det!