Jobbiga tider

Kommentera
Har fått både bra och dåliga nyheter idag. 
 
Kan lika gärna börja med de dåliga. 
Kerstin och Johanna, två av hästarna som jag tar hand om, kommer troligen avlivas efter sommaren, mot hösten. Enligt ägaren är det för att dom i princip bara står i hagen och inte används.Vilket är sant. Och då kan en ju tycka att jag borde rida/köra dom, MEN, jag har för det första min egna häst Silke att ta hand om. Och Alva, unghästen , samt Jonas som är överviktig och MÅSTE få motion. Och jag är enbart hemma på helgerna/loven. Jag ska ta upp Alva nästa termin till skolan, samt ev Silke. 
Jonas ska även säljas, ev foder. 
Men dessa två damer finns det ingen tid för tillfället till. Det känns hemskt. Har börjat leta fodervärdar till båda, jag har ju hela sommaren och hösten på mig men iallafall. Jag älskar dom båda två och de förtjänar någon som tar hand om dem. 
 
De bra nyheterna är att jag och en kompis ska klippa får i helgen och det får vi även riktigt bra betalt för, vilket är nice. 
 
-M