"Normal Barbie"

En kommentar
Många har väl någon gång lekt eller iallafall hållit i en Barbie docka? Jag tror de flesta kan relatera ialafall på ordet "Barbie". (Är själv ett fan av barbie filmer tbh) Dock så anses ju Barbie ha en "perfekt" kropp (?) och nu har en leksakstilverkare vid namn Nickolay Lamm designat en mer "realistisk barbie docka" Han menar att detta projekt är för att "den vanliga Barbie´s kropp ger en ohälsosam kroppsimage för unga flickor." 
 
 
 
 
Och vill nu ge ut en mer realistisk docka. 
 
Den nya dockan är inte bara i en annan kroppsform, utan har också celluliter, "stretch marks", acne och tatuering. 
 
Så det är mer naturligt med tatuering? 
 
 
 

Jag tycker det är bra att detta tas upp, dock så lekte jag själv med barbie dockor och jag kände aldrig, inte en enda gång, att jag ville se ut som henne. Men det kanske bara är jag? 
 
Något som jag tyckte skule vara kul var om denna docka skulle kunna komma i fler stilar, punk,rock,pop stilar, vore inte det kul?
 
 
Vad tycker ni? 
 
1 Louise:

skriven

Jätte bra att det tas upp, men celluiterna är ju gräsliga. Tycker de borde komma på något snyggare sätt, ser bara ut som de kladdat lite i dagsläget.

Svar: Precis! :)
Meena