Målning i stallet

Kommentera

Hej! Ligger för tillfället på sängen med datorn i knäet , för ovanlighetens skull har jag gått upp relativt tidigt för att ha en av mina få efterlängtade sovmorgnar, klockan 10 , och gått till stallet och gjord de vanliga sysslorna. Skrubbade även rent Emils boxdörr på in och utsidan, medan den torkade tog jag tillfället i akt och gick och staplade ved , hon som äger stallet är gammal och behöver hjälp. När boxdörren hade nästintill torkad målade jag på ny svart färg. Det blir så fräscht men nymålat. Planen är att måla om hela stallet , vitt,svart och ljusblått. Hade dock velat haft guld,silver och svart men det var inte alla med på, så jag får ha det om jag skaffar ett eget stall någon gång. Har även införskaffat mig en liten ljusblå skylt som det står "Little Prince" på som ska vara på boxdörren, tillsammans med namn skyllt och en bild på Emil som jag ska rama in med en ljusblå ram samt att jag ska köpa en ljusblå vattenhink och höpåsar. Matburkarna är redan ljusblå men de är lite skabbiga så ska charma mamma. Ska även unna Emil ett nytt vinter-stalltäcke men jag vill inte tänka på vintern än. Vi höres!